نوکیا کرکره سیمبیان را برای همیشه پایین کشید
 
لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

 

 

نوکیا کرکره سیمبیان را برای همیشه پایین کشید

نرم افزار - کمپانی نوکیا رسما اعلام کرد با سیستم عامل سیمبیان خداحافظی کرده و گوشی های خود را با سیستم عامل ویندوز ساخته و عرضه خواهد کرد.

به گفته مقامات این کمپانی، نوکیا 808 پیور ویو، اخرین گوشی نوکیا است که با سیستم عامل سیمبیان ساخته شده و از این به بعد گوشی ها و اسمارتفون های این کمپانی با ویندوز فون عرضه خواهد شد.
بر این اساس آخرین هورا بر سر پیور ویو 808 کشیده خواهد شد. نوکیا ضمن اعلام میزان فروش خود در فصل آخر سال مالی 2012 به این نکته اشاره کرد که پلتفورم نرم افزاری خود را از سیمبیان به ویندوز فون تغییر می دهد. در همین حال گوشیهای دارای سیستم عامل سیمبیان که نامشان در گزارش آمده همچنان عرضه آنها تا تمام شدن محصول ادامه خواهد داشت که از جمله آنها پیورویوی 808 است.
این گوشی هوشمند اواسط 2012 عرضه شد که بدلیل داشتن دوربین 41 مگاپیکسلی اش بسیار معروف شد.
علی رغم تلاش تیم سیمبیان برای سازگاری سیستم عامل با صفحات لمسی، آی او اس اپل و آندروید نگذاشتند آب خوش از گلوی سیمبیان پایین رود و البته در مسابقه سرعت و تکنولوژی کم آورد.
میزان فروش نوکیا با سیستم عامل ویندوز نیز نشان داد مردم تمایلی به خرید سیمبیان ندارند و کپی برداری های گاه و بی گاه از آندروید نیز نتوانست به کمک این پلتفورم بیاید.
فروش کم پیور ویو 808 با سیمبیان ، نوکیا را به این نتیجه رساند که در بهترین حالت سیستم عامل قدیمی ، کاربر پسند نخواهد بود و اکنون شایعه شده که مدل جدید پیورویو با سیستم عامل ویندوز (بنام NOKIA EOS) در اواسط 2013 راهی بازار می شود.
سیمبیان نام سیستم‌عاملی برای گوشی‌های تلفن همراه است. سیمبیان را پیش از این گروهی از شرکت‌ها مانند نوکیا، اریکسون، سونی اریکسون، پاناسونیک و سامسونگ پشتیبانی می‌کردند، ولی در 24 ژوئن 2008 نوکیا همهٔ سهام آن را خرید.
 
14 شرکت اصلی و چند شرکت فرعی از به وجود آوردندگان این محصول بودند، بعضی از این شرکتها در زمینه نرم‌افزار و بعضی از آنها در زمینه سخت‌افزار به رشد این سیستم‌عامل و موبایل‌های آن کمک کرده‌اند. در این زمینه نوکیا با ‏‏47٫9% پیشتاز است و پس از آن ‏Ericsson‏ با 15٫6%، ‏SonyEricsson‏ با 13٫1%، پاناسونیک با 10٫5%، ‏Siemens‏ با 8٫4% و ‏سامسونگ با 4٫5% قرار دارند
در ابتدا تلفن‌های همراه دارای ساختار پیچیده‌ای نبودند. سخت‌افزار محدود نیاز به نرم‌افزارهای پیچیده نداشت، تا اینکه شرکتهای مطرح ساخت گوشی‌های تلفن همراه نسل‌های دوم و سوم گوشی‌های خود را عرضه کردند. این گوشی‌ها دارای امکانات سخت‌افزاری بیشتری بودند که شامل پردازنده، حافظه و دیسک سخت بوده و تقریباً به صورت یک رایانه کوچک طراحی شدند. در این زمان بود که این شرکتها به اهمیت نرم‌افزار در این گوشی‌ها پی برده و رقابت نرم‌افزاری در کنار رقابت سخت‌افزاری شروع شد. مایکروسافت یکی از شرکتهایی بود که قبلا روی سیستم‌عامل رایانه‌های جیبی خود کار کرده بود و ویندوز سی‌ای را به همین منظور طراحی کرده بود. این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل‌ها نیز نصب شود. بعد از رسمیت یافتن موبایل‌های نسل جدید شرکت‌های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار ویندوز سی‌ای پی برده بودند و نمی‌خواستند نرم‌افزار این صنعت را در انحصار یک شرکت نگه دارند با همکاری هم سیستم‌عامل جدیدی برای موبایل‌ها به وجود آوردند که سیمبیان نام گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 8:42 :: توسط : h.m

درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 91678
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان